I januari hade vi premiär på pjäsen Repet. Vi spelade 3 föreställningar och det gick kanonbra. Även om det kom mycket publik så önskar man ju alltid att det skulle ha kommit fler. Man vill ju att så mång som möjligt ska få njuta och skratta åt det man tränat och repeterat i flera månader.
Det är alltid svårt och klurigt med marknadsföring, vad man än ska marknadsföra. Affischer, annonser giveaways med tryck, FB, ja marknadsföringsvägarna tycks vara oändliga i dessa dagar. Och man vill ju gärna att publiken ska komma ihåg vad man gjort under lång tid framöver.
Ett antistresshjärta kan vara annorlunda och kul att trycka sin logga eller evenemang på
Eller remmen över resväskan som många kan titta på
Och jag som älskar apelsiner skulle bli glad av att få en apelsinskalare.
Det finns en uppsjö av produkter man kan trycka på. Pennor, nyckelringar, billaddare, skruvmejslar, usb-minnen och aktivitetsarmband. Det är bara fantasin som sätter gränser.
Ju färggladare desto bättre. Och en sak är säker. Vill man vinna marknadsandelar och få nya kunder så måste man synas. Marknadsföring är svårt och det utvecklas hela tiden. Förr affischerade man hela stan när man skulle ha ett evenemang. Nu skapas evenemang via FB och man kan både anmäla om man är intresserad eller om man kommer. Om man sen gör det är en annan sak.
Ska bli intressant att se hur marknadsföringen utvecklas och hur den ser ut om 10-15 år. Det blir säkert mer personligt riktad reklam och kommer säkert in i våra mobiler som det edan börjat göra. Frågan är vad som är bäst och vilken reklam vi orkar med.
Vilken reklam gillar/ogillar du?